Μπαράζ απολύσεων οδηγών τουριστικών λεωφορείων στην Κρήτη

  • 0
  • 64 views

Ελέω πανδημίας φαίνεται πως κάποιες εταιρείες δραστηριοποιούμενες στον τουρισμό έχουν βρει ευκαιρία για να ανατρέψουν επί τα χείρω εργασιακά δικαιώματα δεκαετιών και μάλιστα με τρόπους και μεθόδους που ελέγχονται για τη νομιμότητά τους, σύμφωνα τουλάχιστον με τα όσα καταγγέλλει το Παγκρήτιο Σωματείο Οδηγών Τουριστικών Λεωφορείων «Ερμής». Συγκεκριμένα πρόσφατα δύο εταιρείες στην Κρήτη προχώρησαν στην απόλυση 37 οδηγών τουριστικών λεωφορείων, στους οποίους μάλιστα αρνήθηκαν να καταβάλουν και αποζημίωση, επικαλούμενοι οι εργοδότες τους νομολογία που προβλέπει, όπως υποστηρίζουν, ότι δεν απαιτείται η καταβολή αποζημίωσης στην περίπτωσή τους.

Το ITN News επικοινώνησε με τον γγ του Σωματείου «Ερμής» κύριο Μανουσάκη Γιώργο, προκειμένου να αντλήσει πληροφορίες επί του θέματος, καθώς το τελευταίο πράγμα που χρειάζεται αυτή τη στιγμή ο τουριστικός κλάδος είναι να ξεσπάσει μια διαμάχη μεταξύ εργαζομένων και επιχειρήσεων, μετά την δύσκολη περσινή σεζόν και παραμονές της νέας που οπωσδήποτε δεν αναμένονται και πάλι υψηλές επιδόσεις στην τουριστική κίνηση.

Ο κύριος Μανουσάκης μας τόνισε ότι το πρόβλημα έχει ξεκινήσει από πέρυσι, όταν οι εργοδοτικές ενώσεις αρνήθηκαν να προχωρήσουν σε υπογραφή Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας για την τότε τρέχουσα περίοδο, επικαλούμενες τις έκτακτες συνθήκες που αντιμετώπιζε και αντιμετωπίζει τη χώρα με την πανδημία και το πλήγμα που αυτή προκάλεσε στον τουρισμό. Σύμφωνα, μάλιστα, με πληροφορίες και από άλλες πηγές κάποιοι από τους εργοδότες ομολόγησαν ευθέως και ευθαρσώς πως «30 χρόνια προσπαθούσαμε να διαλύσουμε αυτή τη σύμβαση και τώρα είναι εξαιρετική ευκαιρία». Επιπλέον στην προσπάθεια διαλόγου κατατέθηκαν παράλογες και στα όρια της νομιμότητας απαιτήσεις. «Μας ζήτησαν να υπογράψουμε χαρτί στο οποίο θα δεσμευόμασταν πως δεν θα κινηθούμε δικαστικά κατά της εταιρείας σε περίπτωση εργατικής διαφοράς»(!), αποκαλύπτει ο κύριος Μανουσάκης.

Αποτέλεσμα αυτών των γεγονότων ήταν οι οδηγοί τουριστικών λεωφορείων στην Κρήτη να προχωρήσουν σε απεργία διαρκείας, από την 1η Ιουλίου πέρυσι, μέχρι και τα μέσα Νοεμβρίου με καθημερινές σχεδόν κινητοποιήσεις έξω από το αεροδρόμιο του Ηρακλείου. Στη θέση τους μπήκαν άλλοι οδηγοί που σε κάποιες περιπτώσεις φέρονται να μην κατείχαν καν τα τυπικά προσόντα για την μεταφορά επιβατών και χωρίς να τηρούνται οι απαραίτητες βάρδιες. Το σωματείο «Ερμής» καταγγέλλει πως οι συγκεκριμένοι οδηγοί υποχρεώθηκαν να εργάζονται σε πολύωρες εξαντλητικές βάρδιες, πράγμα εξ’ ορισμού επικίνδυνο για τους ίδιους και για τους τουρίστες και βέβαια με «κουτσουρεμένες» αποδοχές.  

Με αυτό τον μάλλον επεισοδιακό τρόπο έληξε η περσινή σεζόν για τους οδηγούς τουριστικών λεωφορείων στην Κρήτη. Την 1η Φεβρουαρίου επιχειρήθηκε να ξεκινήσει και πάλι ο διάλογος για την υπογραφή ΣΣΕ, με την ελπίδα πως φέτος θα υπήρχε εξομάλυνση στην κατάσταση. Αντί εξομάλυνσης, όμως ήρθαν ομαδικές απολύσεις. «Ελπίζουμε πως θα επικρατήσουν πιο ψύχραιμες λογικές και παρά την πεισματική αντίδραση κάποιων θα καταφέρουμε φέτος να υπογράψουμε ΣΣΕ», συμπληρώνει ο γραμματέας του σωματείου «Ερμής», το οποίο να σημειωθεί πως έχει ήδη προχωρήσει σε όλες τις απαραίτητες νομικές ενέργειες με στόχο να κηρυχθούν άκυρες και παράνομες οι απολύσεις των 37 οδηγών.