Συνέντευξη Ανδρέας Μανδρίνος| Πρόεδρος Ένωσης Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης στον Γιώργο Καραχρήστο

  • 0
  • 66 views

«Η Θεσσαλονίκη δεν έχει το 2022 -ακόμα- ένα στρατηγικό πλάνο για την τουριστική προβολή και ανάπτυξη, κάτι που αποτελεί ντροπή και όνειδος για τους υπεύθυνους», τονίζει ο πρόεδρος Ένωσης Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης.

 

Η πανδημία έφερε ανατροπές στη ξενοδοχειακή αγορά της Θεσσαλονίκης, όπως μας εξηγεί ο πρόεδρος της ΕΞΘ Ανδρέας Μανδρίνος. Πέντε ξενοδοχεία έκλεισαν στην κρίση από τον Μάρτιο του 2020, αλλά ξένοι όμιλοι άνοιξαν πέντε νέα ξενοδοχεία στη συμπρωτεύουσα. Η τουριστική κίνηση είναι φέτος αυξημένη στην πόλη και μπορούμε να συζητούμε για κανονικότητα. Το κύριο στοιχείο, όμως που επισημαίνει ο κύριος Μανδρίνος πως έχουμε φτάσει στο 2022 και ακόμη η Θεσσαλονίκη δεν έχει αποκτήσει ένα στρατηγικό πλάνο για την τουριστική προβολή και ανάπτυξη. Ας δούμε, όμως αναλυτικά τι μας είπε στη συνέντευξή του ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης:

Κύριε Μανδρίνε είναι χαρά μας που σας φιλοξενούμε στην «itn Ελληνικός Τουρισμός». Πείτε μας πώς έχει πάει η τουριστική κίνηση μέχρι στιγμής στη Θεσσαλονίκη και ποια είναι τα μηνύματα για το καλοκαίρι;

Η κίνηση στην πόλη έχει αυξηθεί μετά τις 15/4 και έχει φτάσει στα όρια μίας κανονικότητας. Μετά από αυτή την ημερομηνία υπολείπεται για το αντίστοιχο διάστημα περίπου ένα 15% από τα δεδομένα του 2019.

Είδαμε πρόσφατα να επισκέπτονται την Θεσσαλονίκη εκπρόσωποι tour operators σε ταξίδι που διοργάνωσε η Περιφέρεια. Αποδίδουν καρπούς αυτές οι προσπάθειες;

Και βέβαια ωφελούν, αλλά αποτελούν σταγόνα στον ωκεανό όταν η Θεσσαλονίκη δεν έχει το 2022 – ακόμα – ένα στρατηγικό πλάνο, κάτι που αποτελεί ντροπή και όνειδος για τους υπεύθυνους που δυστυχώς έμειναν στις υποσχέσεις και στις φωτογραφίες εδώ και χρόνια…

Την άνοιξη του ’21 λέγατε πως πολλά ξενοδοχεία στην πόλη μπορεί να μην ξανανοίξουν, λόγω των απωλειών που έχει προκαλέσει η πανδημία. Σήμερα ποια είναι η εικόνα;

Έκλεισαν 5 ξενοδοχεία μέσα στην πολύ μεγάλη κρίση από το Μάρτιο του 2020, αλλά παράλληλα το ενδιαφέρον – ξένων κυρίως ομίλων – για ξενοδοχειακές επιχειρήσεις, έφερε 5 νέα ξενοδοχεία στην πόλη τα οποία είχαν ξεκινήσει να κατασκευάζονται πριν την έναρξη της πανδημίας.

Φέτος τον Μάρτιο σαν ΕΞΘ είχατε κρούσει και πάλι τον «κώδωνα του κινδύνου» για τα ξενοδοχεία 12μηνης λειτουργίας. Αντιμετωπίστηκαν τα προβλήματα που επισημαίνατε;

Περάσαμε ένα πολύ δύσκολο πεντάμηνο διάστημα αλλά το πρόγραμμα «ΣΥΝ-ΕΡΓΑΣΙΑ» και η παράτασή του «έσωσε την παρτίδα», όπως την έσωσε, τουλάχιστον για το φετινό καλοκαίρι, και η αύξηση της κίνησης την κρίσιμη στιγμή της αύξησης του ενεργειακού κόστους. Παρ’ όλα αυτά, τα προβλήματα υπάρχουν και η σκέψη όλων μας είναι στον χειμώνα που έρχεται.

Τι μπορεί να κάνει τη διαφορά στη Θεσσαλονίκη για την αύξηση της τουριστικής κίνησης;

Η επαγγελματική προβολή της πόλης, όχι με φωτογραφίες πολιτικών αλλά με επαγγελματικό πλάνο και σοβαρά – πραγματικά και όχι εικονικά – κονδύλια που θα διατεθούν για αυτό.

Υπάρχουν μορφές εναλλακτικού τουρισμού που μπορούν να συμβάλλουν στην ανάπτυξη;

Σε αυτόν τον τομέα η Περιφέρεια με τον κ. Θάνο τα πάει περίφημα.