Τέσσερις τρόποι για να μετατρέψετε την επιχείρησή σας σε ένα brand

  • 0
  • 148 views

Ο ευκολότερος τρόπος για να δημιουργήσετε μια επιτυχημένη επωνυμία είναι να θέσετε τον πελάτη στο επίκεντρο των υπηρεσιών σας.

Οι επιτυχημένες μεγάλες μάρκες βασίζονται στη συνέπεια. Είναι σαφείς σχετικά με το τι αντιπροσωπεύει η επιχείρησή τους και ποια είναι η φωνή τους, και αυτό ρέει μέσα από ό,τι κάνουν

Γράφει ο Δημήτρης Τριανταφυλλίδης

Στις σημερινές κορεσμένες αγορές, είναι εύκολο να βρείτε δεκάδες επιχειρήσεις που προσφέρουν παρόμοια προϊόντα ή υπηρεσίες με τις δικές σας.  Έτσι, το ερώτημα τότε είναι, πώς να διαφοροποιήσεις τον εαυτό σου; Πώς να κάνεις τον εαυτό σου να ξεχωρίζει από τη θάλασσα παρόμοιων επιχειρήσεων και να οδηγείτε τους πελάτες προς εσάς, και όχι προς τον ανταγωνισμό;

Η απάντηση είναι απλή – σταματήστε να είστε επιχείρηση και αρχίστε να είστε brand.

Γιατί να πρέπει να γίνετε brand;

Οι επιχειρήσεις δεν εμπνέουν αφοσίωση πελατών, οι επιχειρήσεις δεν έχουν θαυμαστές και δεν ξεκινούν τεράστιες συζητήσεις ή αγγίζουν χιλιάδες ζωές. Τα brands το κάνουν.  Όταν μιλάμε για το να είστε ένα «brand», εννοούμε την αντίληψη της επιχείρησής σας στα μάτια του κοινού. Είναι αυτό που σκέφτεται όταν ακούει το όνομα σας. Είναι όλα όσα το κοινό πιστεύει ότι γνωρίζει για την προσφορά του brand σας, από τα πραγματικά περιστατικά (ότι έρχεται σε ένα λαμπερό κόκκινο κουτί με ένα λαμπερό φιόγκο) μέχρι το συναισθηματικό (είναι ένα ρομαντικό δώρο για έναν εραστή).

Αλλά το brand σας υπάρχει μόνο στο μυαλό των πελατών σας και αυτό είναι ένα πολύ ισχυρό πράγμα. Το branding βελτιώνει την αναγνώριση της επιχείρησής σας, δημιουργεί εμπιστοσύνη στους πελάτες σας, υποστηρίζει διαφημιστικές προσπάθειες, δημιουργεί θόρυβο γύρω από την επιχείρησή σας και φέρνει ακόμη και μια οικονομική αξία από μόνη της.

Αλλά πώς μετατρέπετε την επιχείρησή σας σε brand;

Πάντα να βάζετε τον πελάτη στο κέντρο

Ο ευκολότερος τρόπος για να δημιουργήσετε μια επιτυχημένη επωνυμία είναι να θέσετε τον πελάτη στο επίκεντρο των υπηρεσιών σας. Οι ευχαριστημένοι πελάτες είναι πιο πιθανό να μιλήσουν για τις εμπειρίες τους και για την επωνυμία σας, δημιουργώντας μια θετική ταυτότητα γύρω από την επιχείρησή σας.

Εάν εστιάσετε στην ικανοποίηση των αναγκών των πελατών σας, παρέχοντας υψηλής ποιότητας προϊόντα ή υπηρεσίες, θα δημιουργήσετε μια καλή φήμη για τον εαυτό σας και την επιχείρησή σας. Η καλή επωνυμία ξεκινά με καλή φήμη και καλές ιστορίες πελατών. Όσον αφορά το μάρκετινγκ, αυτό μπορεί να σημαίνει ριζικό αναπροσανατολισμό της νοοτροπίας σας. Αναρωτηθείτε, προσελκύετε τους πελάτες σας και προσφέρετε αξία ή απλά τους προωθείτε;

Βάζετε πραγματικά τον εαυτό σας στη θέση των πελατών σας, σχεδιάζοντας τις υπηρεσίες σας για να ταιριάζει στις ανάγκες τους, μπροστά από τις δικές σας;  Όταν αρχίζετε να σκέφτεστε έτσι, κάνετε το πρώτο βήμα για την οικοδόμηση ενός brand.

Να είστε ορατοί

Για να μπορέσετε να κάνετε τους ανθρώπους να μιλήσουν για εσάς και να μοιραστούν την ιστορία σας, πρέπει να είστε ορατοί. Αυτό δεν σημαίνει μόνο ότι έχετε μερικούς λογαριασμούς κοινωνικών μέσων ή περιστασιακά δημοσιεύετε μια διαφήμιση σε ένα περιοδικό – αυτό σημαίνει επένδυση σε πραγματικό χρόνο και προσπάθεια για την παρουσίαση της επωνυμίας σας στον κόσμο μέσω μιας σειράς καναλιών.

Σημαίνει επίσης να αλληλεπιδράτε ενεργά με το κοινό σας, όχι απλά να περιμένετε να έρθουν σε εσάς. Πρέπει επίσης να ρίξετε μια ματιά στην ποιότητα των επικοινωνιών μάρκετινγκ και να βεβαιωθείτε ότι παρουσιάζει την αξία και την ποιότητα της επωνυμίας σας.

Αυτά είναι τα πάντα, από το όνομα της επιχείρησής σας μέχρι το λογότυπό σας, την ποιότητα του περιεχομένου σας και τις εικόνες που χρησιμοποιείτε.

Να είστε μοναδικοί

Όπως αναφέρθηκε, υπάρχουν εκατοντάδες άλλες επιχειρήσεις εκεί έξω που κάνουν αυτό που κάνετε. Αλλά το να είσαι διαφορετικός μπορεί να είναι ισχυρό πράγμα.  Για παράδειγμα, υπάρχουν δεκάδες εταιρείες που πωλούν παγωτό. Αλλά υπάρχει λόγος που μερικές είναι από τις μάρκες με τις μεγαλύτερες πωλήσεις.

Έχουν πάρει το χρόνο να ακονίσουν πραγματικά τους λόγους του πελάτη τους για την αγορά παγωτού και στη συνέχεια ανέπτυξαν μια μοναδική φωνή για να τους προσεγγίσουν. Σκεφτείτε λοιπόν ποια είναι η φωνή της επωνυμίας σας και αν είναι τόσο μοναδική όσο είστε. Εάν δημιουργήσετε μια φωνή επωνυμίας που είναι πραγματικά, πραγματικά μοναδική, θα βρείτε ότι προσελκύετε πελάτες πολύ γρήγορα.

Να είστε συνεπείς και σαφείς

Οι επιτυχημένες μεγάλες μάρκες βασίζονται στη συνέπεια. Η προσέγγισή τους στο μάρκετινγκ και τις επιχειρήσεις είναι προσεκτικά μελετημένη και όλες οι δραστηριότητές τους ακολουθούν το ίδιο σύνολο κατευθυντήριων γραμμών.

Είναι σαφείς σχετικά με το τι αντιπροσωπεύει η επιχείρησή τους και ποια είναι η φωνή τους, και αυτό ρέει μέσα από ό,τι κάνουν. Αυτή η φωνή και η προσέγγιση δεν αλλάζουν ποτέ. Για να δημιουργήσετε μια επιτυχημένη επωνυμία για την επιχείρησή σας, πρέπει να είστε σαφείς σχετικά με το ποιος είστε, τι κάνετε για τους πελάτες σας και πώς το παρουσιάζετε στον κόσμο.

Και μια τελευταία συμβουλή, να σκέφτεστε επένδυση και όχι έξοδο για όλες αυτές τις προσπάθειες που κάνετε και τις δράσεις που στήνετε για να γίνετε ένα brand.